طرز تهیه کیک شربتی باقلوا

به وبلاگ سایت مطالب جالب و زیبا در مورد آشپزی و بیوگرافی بازیگران و تعبیر خواب خوش آمدید

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

طرز تهیه کیک شربتی باقلوا

کیک باقلوا ، طرز تهیه و درست کردن کیک شربتی باقلوا با شهد مخصوص گلاب به صورت خوشمزه و مجلسی در منزل
دستور تهیه کیک شربتی باقلوا مرحله به مرحله

کیک باقلوا یک نوع کیک شربتی فوق العاده خوشمزه و خاص می باشد. پخت این کیک در ایران، ترکیه، روسیه و برخی کشورهای عربی بسیار رایج است. کیک باقلوا یک نوع کیک عربی می باشد و همانند کیک اسفنجی بافتی نرم و منسجم دارد و بعد از پخت روی آن شهد گلاب می ریزند. البته ناگفته در برخی از دستور العمل های پخت کیک باقلوا از مواد میانی نظیر گردو و پوسته خرد شده هم استفاده می کنند.

اگر شما هم مثل من از درست کردن کیک خامه ای و کیک شکلاتی خسته شده اید، من به شما کیک شربتی باقلوا را پیشنهاد می کنیم. طعم و مزه این کیک واقعا عالی می باشد و شما می توانید آن را به عنوان صبحانه و یا حتی یک عصرانه خوب و مقوی در کنار چایی سرو کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک باقلوا آشنایی ندارید، ما در این آموزش شیرینی های بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک شربتی باقلوا را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش آشپزی به تنهایی بتوانید کیک شربتی خوشمزه و مجلسی باقلوا را به صورت مرحله به مرحله در خانه درست کنید.

مواد لازم کیک باقلوا شربتی
آرد سفید قنادی 2لیوان
شکر 1 لیوان
ماست  1 لیوان
روغن مایع 1 لیوان سر خالی
تخم مرغ 4 عدد
پودر هل یک چهارم قاشق چایخوری
پگینک پودر 2 قاشق چایخوری
مراحل تهیه و پخت کیک شربتی باقلوا

1. برای درست کردن این کیک خوشمزه تخم مرغ ها را در یک ظرف مناسب می شکنیم و به همراه شکر به مدت 4 دقیقه هم می زنیم تا حجیم تر شود. توجه کنید اگر شکرتان دانه ریز نیست بهتر است آن را آسیاب کنید. فقط مواظب باشید شکر نباید پودری شود.

2. سپس پودر هل را اضافه می کنیم و بعد روغن مایع را به صورت کم کم می ریزیم تا به خورد مواد برود. در ادامه ماست را اضافه می کنیم و مواد را به مدت چند ثانیه در حد اینکه باهم مخلوط شود هم می زنیم. توجه کنید حتما ماست شیرین باشد، چون اگر ماست تان ترش باشد می پرد.

3. در این مرحله مخلوط آرد و بکینگ پودر را که از قبل باهم مخلوط کردیم و الک کردیم را در چند مرحله اضافه می کنیم و با لیسک به صورت مرتب هم می زنیم تا آرد گلوله گلوله نشود. توجه کنید باید با لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا پف کیک نخوابد. علاوه بر این هم زدن زیادی کیک موجب از بین رفتن پف کیک خواهد شد.

4. بعد از آماده کردن مایه کیک، حالا باید قالبی را که برای پخت این کیک در نظر گرفته ایم چرب کنیم. برای این کیک من از قالب بیست در بیست و پنج استفاده کردم و کف آن کاغذ روغنی انداختم.

5. حالا مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و بعد آن را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد می گذاریم و صبر می کنیم تا کیک به خوبی بپزد. توجه کنید برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید.

6. این کیک تقریبا در عرض 30 الی 35 دقیقه به طور کامل پخته می شود. برای اطمینان از پخت کیک می توانید چوب خلال را داخل کیک فرو ببرید. اگر چوب خلال تمییز بیرون آمد، کیک به طور کامل پخته شده است.

7. بعد از اینکه کیک به طور کامل پخته شد، آن را از فر بیرون می آوریم و پس از کمی خنک شدن، شربت آماده شده مخصوص کیک باقلوا را روی کیک می ریزیم و صبر می کنیم تا شربت به خورد کیک برود. امیدواریم از خوردن این کیک شربتی باقلوا لذت ببرید.

مواد لازم شربت باقلوا
آب 1 لیوان
شکر 1 لیوان
گلاب  یک چهارم لیوان
زعفران  یک قاشق چایخوری
مراحل تهیه شربت مخصوص کیک باقلوا

1. برای درست کردن شربت، همه مواد شربت را باهم مخلوط می کنیم و بعدش روی حرارت قرار می دهیم تا شربت به مدت 5 دقیقه روی حرارت بجوشد. سپس حرارت را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا شربت کمی خنک شود.

2. حالا شربت خنک شده را روی کیک می ریزیم و صبر می کنیم تا شربت به طور کامل به خورد کیک برود. توجه کنید اگر شربت گرم باشد، کیک خمیر می شود و اگر زیاد سرد باشد، شربت به خورد کیک نمی رود.

نکات پخت کیک شربتی باقلوا

کیک نارگیلی باقلوا

در صورت تمایل برای درست کردن کیک باقلوا به صورت نارگیلی می توانید پودر نارگیل را به مواد کیک اضافه کنید تا در این صورت کیک باقلوای نارگیلی داشته باشد.

منبع : baronak.com/6421-cake-baghlava/





:: برچسب‌ها: طرز تهیه کیک شربتی , طرز تهیه کیک باقلوا , کیک شربتی باقلوا , آموزش شیرینی پزی , طرز تهیه کیک ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 7 تير 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی